Hoge kosten mobiel – wat?!

Hoge mobiele rekening? Controleren & stoppen!

Een hogere mobiele afrekening dan anders? Heb je een abonnement en verbaas jij je over een hoge rekening? Dan kan het zijn dat je (n)bewust een SMS dienst of mobiele betaaldienst bent aangegaan. En let wel je bent niet de enige. Toch kun je er wat aan doen, wij geven je graag wat tips en trucs.

Mobiele diensten stoppen

Om eenvoudig mobiele diensten te kunnen stoppen kun je de website www.payinfo.nl bezoeken. Op basis van je telefoonnummer kun je nagaan of er diensten zijn afgenomen. Ook kun je er zien hoe lang deze abonnementen al lopen. En mooier je kunt de diensten eenvoudig stopzetten. Hiermee voorkom je in ieder geval voor de toekomst een nare hoge rekening. Kijk ook op je rekening afschrift van je telefoon provider. Zie je hier “FTMSC” opstaan of een omschrijving zoals “Diensten Mobiel Internet” dan betaal je dus voor een dienst. Bezoek dan zeker de website van Payinfo om de diensten te stoppen.

Makkelijk aanmelden moeilijk afmelden

Het is vaak een fluitje van een cent om je aan te melden voor deze dure mobiele diensten. Vaak schrikken ouders ook enorm van de opgelopen kosten die onbewust aangegaan zijn door een minderjarig kind. Toch kun je hier een onderzoek naar diensten van derden voor inzetten bij T-mobile bijvoorbeeld. Zij zullen nadat je goedkeuring hebt gegeven een onderzoek instellen naar de geldigheid van het abonnement. Dit onderzoek kun je bij alle Nederlandse providers in gang zetten. Het onderzoek zal dan aantonen hoe legitiem het abonnement is. Blijkt het abonnement onrechtmatig dan kun je zelfs (een deel van) het betaalde bedrag terug krijgen. Voorbeelden van websites van providers waar je direct een onderzoek kunt laten instellen vind je hier onder:

  • Vodafone Overlast melden – deze link brengt je er heen
  • T-mobile onderzoek naar derden diensten – deze link brengt je er heen

Uiteraard kun je zelf ook altijd een bericht sturen aan je provider met de klacht over de diensten. Zij zullen dan het onderzoek voor je starten of contact met je opnemen om verder tot een oplossing te komen.

Je bent niet de enige, echt niet!

Schaam jezelf ook niet voor deze diensten. Vaak zijn ze in een ogenblik aangeschaft zonder dat je er erg in hebt gehad. Daar staan deze diensten ook bekend op, om je op slinkse wijze te voorzien van een abonnement. Het is goed te weten dat je er in ieder geval wat aan kunt doen. Zeker ook wanneer de kosten zijn gemaakt door je kinderen kun je eenvoudig de diensten stopzetten. Ook de media schrijft hier over, kijk maar eens naar dit artikel van RTL nieuws. Heb je zelf ook een ervaring met een hoge rekening in combinatie met dure mobiele diensten? Dan horen wij graag wat jij er aan gedaan hebt. Heb je nog tips? Laat ze dan hier onder achter, zo help je mogelijk ook andere lezers!

Reageer hier